Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Bosbad B.V.
 
Inhoud
Definities
Algemene bepalingen
Toegangsvoorwaarden
Voorwaarden zwemlessen
Huisregels 
 
1.Definities
Bosbad B.V. gevestigd aan Boslaan 30,8302 AB Emmeloord.
Gebruiker: de afnemer van de diensten en de wederpartij van Bosbad B.V., ook wel gast genoemd.
Abonnementhouder: de gebruiker die een zomerabonnement, zwemlesabonnement of meerbadenkaart afneemt van Bosbad B.V.
Bezoeker: de gebruiker die een losse kaart of een E-ticket afneemt van Bosbad B.V.
Partijen: Bosbad B.V. en gebruiker gezamenlijk.
Meerbadenkaart: een kaart waarmee de gebruiker een vast aantal keren gebruik van kan maken.
Zwemlesabonnement: een abonnement waarmee de gebruiker het recht krijgt om deel te nemen aan de zwemlessen. Deze abonnementen zijn persoonsgebonden.
E-ticket: het document dat besteld en betaald op de website van Bosbad B.V. en kan worden geprint of getoond op smartphone door de bezoeker en bedoeld is als toegangsbewijs met daarop geldende voorwaarden.
Voorwaarden: het onderhavige document. 
2.Algemene bepalingen
2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten, aanbiedingen, abonnementen en alle overige dienstverlening, tenzij uitdrukkelijk van deze voorwaarden wordt afgeweken.
2.2 Indien zich tussen gebruiker en Bosbad B.V. een situatie voordoet die niet in deze voorwaarden is geregeld, dan dient de situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze voorwaarden.
2.3 Persoonsgegevens worden door Bosbad B.V. uitsluitend gebruikt voor handelingen m.b.t. de zwemlessen en de abonnementen, tenzij de klant uitdrukkelijk aangeeft dat de gegevens ook voor andere doeleinden gebruikt mogen worden.
 
2.4 Bosbad B.V. kent voor alle bezoekers toegangsregels, welke de veiligheid waarborgen. Deze toegangsregels zijn onlosmakelijk verbonden met deze voorwaarden en maken onderdeel uit van de contractuele relatie tussen Bosbad B.V. en de gebruiker. De toegangsregels zijn zichtbaar opgehangen in haar accommodaties, en uitgebreid beschreven in het volgende hoofdstuk van deze voorwaarden. Bij overtreding van deze toegangsregels door gebruikers heeft Bosbad B.V. het recht om toegang te ontzeggen en/of het abonnement in te trekken zonder verplicht te zijn tot het terugbetalen van tegoeden.
 
Bosbad B.V. houdt zich het recht voor de tarieven te verhogen en maakt deze onder meer kenbaar op haar website, www.bosbad.nl
 
3.Toegangsvoorwaarden
3.1 Toegang
Toegang wordt verkregen door het aanbieden van de klantenpas, het kopen van een los toegangskaartje of door het kopen van een E-ticket.
3.2 E-tickets
 Het E-ticket is enkel een geldig toegangsbewijs. E-tickets zijn gebonden aan een dag en of een  tijdstip. Aanvullende voorwaarden voor een specifiek product of dienst worden vermeld op het E-ticket. E-tickets kennen geen wettelijke ‘afkoelingsperiode’ van 7 dagen omdat het om een vorm van vrijetijdsbesteding gaat. E-tickets kunnen niet worden omgewisseld voor geld en kunnen niet geannuleerd worden.
3.3 Betaling
 Betaling van meerbadenkaarten geschiedt direct aan de kassa, door middel van contante betaling/maestro (pin), of via iDeal (E-tickets)via de website. Tarieven kunt u vinden op de website van Bosbad B.V.
 
3.4 Lidmaatschapspas
Gebruiker is zelf verantwoordelijk voor het gebruik, misbruik en bewaren van de lidmaatschapspas.
 
4.Voorwaarden zwemlessen
4.1Aan de inschrijving zijn kosten verbonden. De tarieven van deze kosten zijn beschikbaar bij de receptie en op de website van Bosbad B.V. Na betaling van inschrijfgeld en kosten pas, ontvangt de deelnemer een lidmaatschapspas.
4.2Proefzwemmen en diplomazwemmen
 Kinderen worden tijdens de zwemles c.q. het proefzwemmen geselecteerd voor het diplomazwemmen en ontvangen een uitnodiging, namelijk een inschrijfformulier. Voor het diplomazwemmen zijn  extra kosten verschuldigd.
4.3 Ziekte en afwezigheid
 Lessen die vanwege (incidentele) ziekte of afwezigheid om andere redenen worden gemist, worden noch verrekend noch vergoed. Ze zijn ook niet overdraagbaar aan derden. Indien er sprake is van langdurige afwezigheid door ziekte (langer dan een maand), dient hiervan bij aanvang van de ziekte melding te worden gemaakt bij het Hoofd Zwemzaken of de directie. Alleen als aan deze conditie is voldaan, kan een tijdelijke incassostop of achteraf de verrekening van lestegoed plaatsvinden. Er is in voorkomende gevallen altijd sprake van een eigen risico van één week/les. Inhalen van lessen is mogelijk.
4.4 Restitutie
 Wanneer er na het diplomazwemmen nog sprake is van lestegoed op de maandleskaart, wordt dit niet terugbetaald. Het tegoed na het diplomazwemmen kan wel worden gebruikt voor een vervolgopleiding.
4.5 Lesrooster
 In principe is de zwemles wekelijks op een van te voren vastgestelde dag en tijd.
5 Huisregels Bosbad
1.Doel van het reglement
Het reglement is opgesteld om de veiligheid, orde, rust en hygiëne in dit zwembad te waarborgen met als doel voor eenieder een prettig verblijf te verzekeren. Het reglement geldt voor alle bezoekers. Door het kopen van een entreekaartje aanvaardt men de verplichting alle aanwijzingen en voorschriften die door het personeel namens de directie gegeven worden, op te volgen.
2.Toegang
Het zwembad is voor iedereen toegankelijk, echter:
Kinderen zonder diploma uitsluitend onder begeleiding van een volwassene (18+) in badkleding en met een goede zwemvaardigheid.
Kinderen zonder diploma zijn verplicht zwemvleugels te dragen.
Kinderen beneden de zeven jaar uitsluitend onder begeleiding van een volwassene (18+).
Personen met huidontstekingen, open wonden of besmettelijke ziekten worden niet toegelaten.
Personen of groepen die zicht niet aan de gedragsregels houden en daardoor de orde of rust verstoren, kunnen zonder opgaaf van redenen de toegang tot het zwembad worden ontzegd. Zij krijgen geen geld terug.
Bij te grote drukte kan het aantal bezoekers worden beperkt.
Abonnementen en overige entreebewijzen zijn uitsluiten geldig in de door ons vermelde zwemtijden.
De hierboven genoemde entreebewijzen zijn niet geldig in ruimten die aan derden zijn verhuurd.
Dienst- en personeelsruimten zijn niet toegankelijk voor bezoekers.
Het is niet toegestaan de volgende spullen mee te nemen: glaswerk, messen, injectienaalden, dieren, alcoholische dranken, drugs en lachgas.
Bezoekers die tussendoor het zwembad verlaten, moeten weer opnieuw entree betalen als ze weer naar binnen willen.
15 minuten voor sluitingstijd geen toegang meer. 
3.Verblijf
Iedere bezoeker moet zich zodanig gedragen dat de orde, veiligheid, rust en hygiëne worden gewaarborgd. Om dit te bewerkstelligen is een aantal gedragsregels gesteld:
Het aan- en uitkleden en opbergen van kleding moet geschieden overeenkomstig de aanwijzingen die men van onze medewerkers ontvangt.
Jeugdige personen dienen desgewenst gebruik te maken van de gemeenschappelijke kleedruimtes.
Ook volwassenen kunnen verwezen worden naar de gemeenschappelijke kleedkamers wanneer de situatie daarom vraagt.
Het gelijktijdig door meer dan één persoon gebruik maken van een kleedhokje of toilet is verboden.
Waardevolle artikelen moeten worden opgeborgen in de daarvoor bestemde kluisjes.
Voordat men in het water gaat wordt men verzocht gebruik te maken van de douches, om de lichaamstemperatuur aan te passen aan de temperatuur van het zwemwater.
De douches dienen gebruikt te worden om af te spoelen.
De perrons rondom de bassins mogen alleen met blote voeten of met speciaal daarvoor bestemd schoeisel worden betreden.
Papier en ander afval dienen in de daarvoor bestemde bakken te worden gedeponeerd.
Men dient zich zodanig te gedragen dat overige bezoekers geen last ondervinden
Het gebruik van geluidsapparatuur is niet toegestaan.
Fotograferen of filmen, zonder toestemming vooraf van management of badpersoneel is niet toegestaan.
Het gebruik van ballen, anders dan strandballen is in het binnenbad niet toegestaan.
Eten en drinken is uitsluitend toegestaan in de zwemzaal en de coffeecorner. Niet in de kleedruimtes. 
4.Openingstijden
Openstellingstijden zijn aan de kassa verkrijgbaar en staan op de website www.bosbad.nl. De directie behoudt zich het recht om in bijzondere gevallen de openingstijden te wijzigen en het zwembad geheel of gedeeltelijk te sluiten, zonder terugbetaling van entreegelden. Door middel van de omroepinstallatie wordt het tijdstip aangegeven waarop bezoekers het bad dienen te verlaten, echter met dien verstande dat men weer aangekleed dient te zijn 15 minuten na het einde van de gestelde zwemtijd.
 
5.Gebruik van zwembassins
Om in diep water (vanaf 1.40 m.) te worden toegelaten moet men voldoen zwemvaardigheid bezitten. Er mag alleen in de bassins gezwommen worden die op het moment opengesteld zijn voor publiek. In ondiep water (tot 1.40 m.) mag niet vanaf de bassinrand worden gedoken.
 
Gebruik van de glijbanen/attracties/spelmateriaalDe glijbanen zijn alleen toegankelijk als de waterstroom in werking is. Het staan, springen, lopen en buikglijden op de glijbanen is niet toegestaan. Het gebruik dient te geschieden volgens de aanwijzingen bij de glijbaan. Gebruik van overige attracties/ spelmateriaal dient te geschieden volgens aanwijzingen van het badpersoneel.
 
7.Aansprakelijkheid
Het bezoek aan deze sportaccommodatie geschiedt geheel voor eigen risico. De directie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor ongevallen, ontvreemding en beschadiging aan eigendommen van bezoekers, noch in het water, noch in de garderobe en/of elders om de accommodatie, parkeerterrein of rijwielstalling. Men is verplicht in deze accommodatie gevonden voorwerpen aan de receptie af te geven. Bezoekers door wier toedoen schade aan eigendommen van de sportaccommodatie wordt toegebracht, worden wettelijk aansprakelijk gesteld.
 
8.Naleving reglement
Onze medewerkers zien toe op de naleving van dit reglement. Bezoekers zijn verplicht om
 
9.Weigering, dan wel verwijdering
In de volgende gevallen kan de toegang worden ontzegd:
Bij het niet naleven van de instructies door de medewerkers gegeven
Bij het niet naleven van het huishoudelijk reglement
Indien de bezoeker onder invloed van alcohol of drugs verkeert. 
10.Waardevolle tips
Laat geld, sierraden en andere waardevolle artikelen thuis. Is dit niet mogelijk, maak dan gebruik van de opbergmogelijkheden in de kluisjes in de kleedzalen. Beschouw deze accommodatie als een verlengstuk van uw huiskamer. Onze medewerkers staan te allen tijde open voor uw vragen en/of suggesties. Mocht u tegen situaties aanlopen die u als vreemd of hinderlijk ervaart, dan horen wij dit graag van u en zijn wij steeds bereid om deze toe te lichten en/of deze op te lossen.
 
KlachtenMocht u, ondanks ons streven om uw verblijf hier zo aangenaam mogelijk te maken, toch een klacht hebben dan kunt u terecht bij de directie van deze accommodatie. Bij de receptie kunt u zich hiervoor melden. Doet zich toch iets voor waarbij men denkt niet bij de directie terecht te kunnen dan kunt u contact opnemen met  het NOC*NSF meldpunt, 0900-2025590 (€0,10 per minuut)met eerste vragen, twijfels om je verhaal te vertellen. Dit meldpunt is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 12.00 tot 16.00 uur.
 
N.B.: de directie is bevoegd om in afwijking van dit reglement naar bevinding zaken te han